zmurfan94

Direktlänk till inlägg 10 juni 2015

Många dagar imellan

Av Zandra Yli-Rintala - 10 juni 2015 10:29

Nu har jag inte bloggat på ett tag, det har varit många dagar imellan. Det har hänt en massa under dessa dagar då jag inte bloggat.


Studenten: Fredagen den 5 juni så började livet på allvar, jag sprang ut från mina år i skolan för att välkomna in vuxenlivet. Det var en magisk, konstig och glädjande känsla att få ta studenten. Jag har fått gå om ett par år mer så för mig så var längtan enorm att få ta den efterlängtade studenten. Jag har alltid kännt att jag sitter fast jag kommer ingenstans, jag kommer aldrig klara skolan. Men vet ni.. jag fixade de :)


Lycka: I lördag fick jag ett sms av min bästa vän Louise att hon ville att jag och min pojkvän skulle komma till dem, att de var på väg att kidnappa oss. Så vi bestämde oss för att de skulle få kidnappa oss och det var helt rätt val. 
Jag har under min tid här hos Louise utvecklats och känner mig starkare, jag får en glädje på ett annat sett och där finns någon som trycker in mig på rätt vägar när jag känner att jag är på väg fel. 
Dessa dagar vi har varit här har visat prov på vänskap, ärlighet och glädjen. Man kan inte bara ta allt med en klackspark, man måste våga prata med varandra om det är något som inte stämmer. Jag vet och känner att vi har klarat dessa prov med högsta betyg. 


Ridning: Jag har under dessa dagar fått rida både Jackson N & Copia Voyager. Förra sommaren trillade jag av Jackson N och slog i min höft i en bra smäll så sen dess har jag varit rädd för honom. Men nu känns de som om jag kan bygga upp min tillit och mitt mod när jag sitter på hans rygg igen. 
Copia Voyager, vilken häst det är. Jag har alltid älskat henne och jag vet att det inte alltid ska vara bra eller dåligt. Det måste blandas för att man ska kunna bli bättre. Hon har fått mig dessa dagar att känna frustration, besvikelse, glädje och överlycka. Jag är snart där jag vill vara i min ridning, nu ska jag bara träna mer, mer, mer och mer. :)


Om mig: Hur mår då jag efter detta? Jo jag är nere i en svacka som jag känner att jag måste ner rejält i för att sen kunna bygga mig upp igen. Jag har massa funderingar, tankar och känner mig orolig. Jag är hur glad som helst ibland sen kan de slå om direkt till ledsamhet. Jag går på mina mediciner och jag känner inte att de hjälper mig just nu. De är ju inga magiska piller som får mig att må bra trots allt som händer, de hjälper bara mig att hålla humöret jämnt.. 

Som tur är har jag Christoffer, Louise, Mamma, Katarina och Peter som just nu pushar mig framåt!


Jag tar en dag i taget och bygger mig starkare än någonsin!      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zandra Yli-Rintala - 15 oktober 2015 18:04

Jag har inte skrivit ett inlägg på ett bra tag nu så kände att de kanske är dags att lägga in ett inlägg :)   Det har hänt en del sen jag skrev sist, jag kommer skriva detta inlägget och det kommer bli ett positivt inlägg för en gångs skull.   ...

Av Zandra Yli-Rintala - 21 september 2015 17:40


Jag blir glad när jag får från dig, jag blir varm i kroppen när du skriver något gulligt om mig & jag tycker du är de snyggaste jag sett även om jag inte sett dig irl.. jag vill bara få lära känna dig och få va med dig! Men jag känner mig som en s...

Av Zandra Yli-Rintala - 12 september 2015 16:48

Mycket har hänt sen jag bloggade sist.. jag har inte orkat blogga. Men faktiskt så mår jag bra! Jag är lycklig igen. Livet har visat mig att det finns dåliga och bra stunder! Man måste kämpa för att få känna av de bra stunderna! Vilket jag ha...

Av Zandra Yli-Rintala - 10 augusti 2015 11:48


Varför ska det vara såhär att de ska gå upp sakta och ner fort?  EN sak kan ta kraften ur mig, EN sak kan inte ge tillbaka kraften.   Det väger så ojämt.. jag vet inte vad jag ska göra för att lyckas komma framåt i livet och bara leva så jag vi...

Av Zandra Yli-Rintala - 20 september 2014 16:01


Jag fick i torsdags avliva min bästa vän och min prinsessa! Hon va sjuk och jag ville inte ge henne mediciner som kanske inte fungerade så hon fick somna in. Det är tungt och jag saknar henne hela tiden men de var för hennes egna bästa. det gör on...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards